AfsprakenApp is een eigen mobiele app voor uw zorgpraktijk, die uw cliënten of patiënten op het juiste moment informeert over afspraken, huiswerkopdrachten en praktijknieuws. Ook kan uw medewerker met de app zijn agenda inzien voor die week. De app is daarvoor gekoppeld aan uw Intramed agenda, en te gebruiken door alle verschillende paramedische beroepsgroepen. Op deze pagina vindt u nadere informatie:

Wat zijn de belangrijkste functies van de AfsprakenApp?

Automatische afspraakreminders (basis versie)

Alle cliënten/patiënten van uw praktijk ontvangen 24 of 48 uur van tevoren automatisch een reminder voor hun afspraak. Als ze uw app hebben geïnstalleerd op hun mobiel, krijgen ze de reminder als pushbericht. Anders ontvangen ze een SMS of e-mail als reminder. Daarmee zal het aantal no-shows in uw praktijk sterk verminderen. Gebruik van reminders bij ziekenhuizen heeft dalingen laten zien van wel 50%! En daarmee verdient u het abonnement van de app direct weer terug.

Reminders voor huiswerkopdrachten (standaard versie)
Naast de afspraakherinneringen zijn er reminders voor huiswerkopdrachten. Tijdens de behandeling kan uw medewerker heel simpel een reminder instellen voor een huiswerkopdracht. De medewerker maakt een foto van de cliënt, die bv. een oefening doet, spreekt met de dictafoon-functie van de mobiel een instructie in en stelt een tijdstip van de dag in. Daarna ontvangt de cliënt reminders voor de huiswerkopdrachten op zijn mobiel. Dit is een krachtig hulpmiddel om de therapietrouw van uw cliënt te verhogen. De reminder is voor allerlei soorten huiswerkopdrachten te gebruiken: voor oefeningen, maar ook als reminder om bv. een eetdagboek in te vullen.

Resultaten van de huiswerkopdrachten (standaard versie)
Als uw cliënt klaar is met de huiswerkopdracht, krijgt hij allereerst een motiverende boodschap van de therapeut te zien. Vervolgens wordt hij gevraagd twee door de therapeut ingestelde vragen te beantwoorden. Dat kunnen vragen zijn over bv. pijnklachten of in hoeverre het doel van de behandeling bereikt is. De antwoorden van de cliënt worden getoond in een grafiek, die zowel door de cliënt als door de therapeut kunnen worden bekeken. De therapeut kan vervolgens een persoonlijk pushbericht naar de cliënt zenden en kan daarmee de cliënt op afstand coachen.

Praktijktweets (standaard versie)

De app helpt u een blijvende relatie te leggen met uw cliënten/patiënten. Zo kunt u praktijknieuws heel eenvoudig delen, ook als uw cliënten niet meer in behandeling zijn. Door het versturen van twitterberichten, zogenaamde praktijktweets, kan de praktijk direct een bericht verzenden naar de appgebruikers. Bv. om ze uit te nodigen voor een evenement van de praktijk. Maar ook om een lege plek in de agenda op te vullen.

Mobiele toegang tot de agenda (basis versie)
Medewerkers kunnen zoals gezegd ook gebruikmaken van de app om huiswerkopdrachten aan te maken en de resultaten te bekijken. Maar ze kunnen met de app ook hun eigen afspraken van die week inzien.

Wat is het verschil tussen de standaard en de basis versie? Terug

standaard   basis
afspraakreminders ü ü
eigen logo en contactgegevens ü ü
praktijkpagina ü ü
huiswerkopdrachten ü
oefenresultaten & feedback ü
praktijktweets ü
medewerkersagenda ü ü

Hoe werkt de AfsprakenApp? Terug

Klik hier voor een pdf met meer technische achtergrondinformatie over de AfsprakenApp.

Bewerkersovereenkomst

Als u een abonnement neemt, sluit u een bewerkersovereenkomst met ons af. Relevante cliënt- en afspraakgegevens van uw praktijk worden dan in een veilige omgeving van Z-Netwerken opgeslagen. Dit is een door Nictiz gekwalificeerde Zorg Service Provider. Via gebruikersnaam/wachtwoord krijgen uw cliënten dan toegang tot hun eigen afspraken.

SMS-uitnodiging

Als een nieuwe cliënt wordt ingeschreven of een bestaande cliënt meldt zich voor een nieuwe behandeling, ontvangt de cliënt via SMS een uitnodiging om de app te downloaden. Dat proces gaat automatisch, daar hoeft u niets voor te doen.

Aanmelden en afmelden doet de cliënt zelf
In de SMS-uitnodiging krijgt de cliënt een wachtwoord, waarmee hij of zij de app kan gaan gebruiken. De cliënt ontvangt dan afspraakreminders als pushbericht op zijn of haar mobiel. Aan- en uitzetten van deze berichten doet de cliënt zelf.
 Cliënten, die geen gebruikmaken van de app, ontvangen automatisch afspraakreminders via SMS of e-mail. U kunt zelf kiezen voor SMS of e-mail. SMS is een effectiever middel, maar ook duurder. Overigens kan de cliënt zichzelf afmelden voor deze herinneringen via SMS of e-mail. Ook daar hoeft u niets voor te regelen.

Verzendapplicatie

Alle berichten worden verzonden via een geavanceerde verzendapplicatie. Maandelijks sturen wij u een kostenindicatie van het aantal verzonden berichten.

Voor wie is AfsprakenApp beschikbaar?
 Terug

Voor alle beroepsgroepen, die gebruikmaken van Intramed. Dus voor logopedisten, fysiotherapeuten, psychologen, oefentherapeuten, podotherapeuten, ergotherapeuten, haptotherapeuten, osteopaten, diëtisten en alle andere beroepsgroepen, die Intramed gebruiken. Voor alle praktijken, die afspraken maken met patiënten, is de basis versie geschikt. Praktijken, die ook huiswerkopdrachten aan de patiënt geven, kunnen de standaard versie overwegen. En de AfsprakenApp is zowel voor praktijken, die hun administratie bv. hosten bij Intramed, Comvio of Rono, als voor praktijken, die Intramed op een eigen computer of server draaien. Als uw administratie ergens anders wordt gehost, neem dan contact met ons op.

Wat kost AfsprakenApp?
 Terug

Een abonnement is op de basis versie van de AfsprakenApp kost € 189 per jaar, inclusief BTW. Daarnaast betaalt u eenmalig aansluitkosten (€ 240). En maandelijks betaalt u verzendkosten. Voor meer informatie, ga naar www.afsprakenapp.nl/prijzen en download de prijslijst.

Voor welke toestellen werkt het?
 Terug

Voor iPhone en Android toestellen is er een eigen app. Voor alle andere smartphones is er een mobiele site versie. De ‘app’ is ook online te gebruiken. Zie www.afsprakenapp.nl/site.

Bij wie kunt u AfsprakenApp bestellen? Terug

AfsprakenApp wordt u aangeboden door Appsotheek. U kunt de dienst bestellen door het aanvraagformulier voor een proefabonnement in te vullen en in te sturen. Vraag dit formulier hier aan. Daarmee kunt u de AfsprakenApp eerst 2 maanden vrijblijvend uitproberen. U betaalt dan alleen de installatie- en verzendkosten.

Voor meer informatie kunt u ons mailen: info@appsotheek.nl of bellen: 084-8777826. Of neem contact op met uw hostingpartij: Intramed (0182 – 621 107) of Comvio (0316 – 29 42 42).

Wat houdt de online training van de AfsprakenApp in? Terug

De AfsprakenApp is een dienst, waar uw cliënten/patiënten gebruik van maken zonder dat u daar iets voor hoeft te doen. Zij ontvangen automatisch reminders voor hun afspraken en zullen daarom niet snel meer een geplande behandeling vergeten.
De app biedt echter ook mogelijkheden om de cliënt thuis actief te begeleiden en uw praktijk te profileren. Tijdens onze online training leert u hoe uw praktijk heel eenvoudig gebruik kan maken van deze online communicatie en social media mogelijkheden.

U zult ontdekken hoe de AfsprakenApp u verder kan helpen in het verhogen van de therapietrouw en het opbouwen en onderhouden van een digitale relatie met uw cliënten/patiënten. Waardoor niet alleen de behandeling efficiënter zal verlopen, maar u ook de relatie met uw cliënten/patiënten zal versterken.

Wilt u meer weten? Neem dan contact op met Appsotheek: info@appsotheek.nl.